Giải Tiếng anh Unit 4 lớp 11 Listening (trang 47) - Global success

  • 1Làm xong biết đáp án, phương pháp giải chi tiết.
  • 2Học sinh có thể hỏi và trao đổi lại nếu không hiểu.
  • 3Xem lại lý thuyết, lưu bài tập và note lại các chú ý
  • 4Biết điểm yếu và có hướng giải pháp cải thiện

Câu 1:
Tự luận

Work in groups. Look back at the first news item in the reading text on page 45. Discuss the following questions (Làm việc nhóm. Nhìn lại mục tin tức đầu tiên trong bài đọc ở trang 45. Thảo luận các câu hỏi sau)

Would you like to participate in the ASEAN School Tour Programme? Why / Why not? (Bạn có muốn tham gia Chương trình ASEAN School Tour không? Tại sao / Tại sao không?)

Câu 2:
Tự luận

Listen to a conversation between two students. What are they talking about? (Nghe đoạn hội thoại giữa hai học sinh. Bọn họ đang nói gì thế?)

Bài nghe:

 

A. Preparing for a cultural exchange event

B. Preparing for a school tour in Indonesia

C. Types of activities for ASEAN students

Câu 3:
Tự luận

 Listen to the conversation again and choose the correct answers A, B, or C. (Nghe đoạn hội thoại một lần nữa và chọn câu trả lời đúng A, B hoặc C)

Bài nghe:

 

1. Phong and other _________ are preparing a welcome event for the foreign students.

A. teachers B. Youth Union members C. classmates

2. The group of Korean and ASEAN students will spend _________ at their school.

A. one day B. three days C. five days

3. Phong thinks the event will be an excellent opportunity for students to make friends with young people from _______________

A. Indonesia B. ASEAN countries C. Korea and ASEAN countries

4. During the visit, students will discuss how they can help ________________.

A. contribute to the event

B. develop their focal communities

C. build an ASEAN community

5. Lan suggests calling on ______________ to send in ideas for activities.

A. young people in the region

B. all the students from his school

C. ASEAN students

Câu 4:
Tự luận

Work in groups. Discuss the following questions (Làm việc nhóm. Thảo luận các câu hỏi sau)

Can you think of any suitable activities for the event at Lan and Phong’s school? How will they benefit the participants? (Bạn có thể nghĩ ra hoạt động nào phù hợp cho sự kiện ở trường của Lan và Phong không? Chúng sẽ mang lại lợi ích như thế nào cho những người tham gia?)