Câu hỏi:

63 lượt xem
Tự luận

Work in pairs. Use the model in 1 to make similar conversations for these situations (Làm việc theo cặp. Sử dụng mô hình trong phần 1 để tạo các hội thoại tương tự cho các tình huống này)

One of you is Student A, the other is Student B. Provide reasons for not giving permission. Use the expressions below to help you.

1. Student A is a teenager: Student B is his / her parent. Student A is asking for permission to invite friends to a party. Student B can decide to give permission or not.

2. Student B is a teenager; Student A is his / her parent. Student B is asking for permission to colour his / her hair. Student A can decide to give permission or not.

Xem đáp án

Lời giải

Hướng dẫn giải:

Gợi ý:

1.

Student A: Dad, Can I invite some friends over for a party this Saturday evening?

Student B: Sure, but can you give me more details about the party?

Student A: We'll just have some snacks, play games, and listen to music. Can I invite around 15 friends?

Student B: I'm afraid not. Our house isn't big enough for so many people. You can invite a maximum of 5 friends.

Student A: OK, Dad. I'll invite only 5 friends then.

2.

Student B: Mom, Can I colour my hair purple?

Student A: Why do you want to do that?

Student B: I think it will look cool and all my friends are doing it. Can I please do it?

Student A: I'm afraid not. You're too young to make such a drastic change to your appearance. Maybe we can consider a temporary hair dye or highlights instead.

Student B: OK, Mom. I understand.

Hướng dẫn dịch:

1.

Học sinh A: Bố ơi, con có thể mời một vài người bạn đến dự tiệc vào tối thứ bảy này không?

Học sinh B: Chắc chắn rồi, nhưng con có thể cho bố biết thêm chi tiết về bữa tiệc không?

Học sinh A: Chúng con sẽ ăn nhẹ, chơi trò chơi và nghe nhạc. Con có thể mời khoảng 15 người bạn không?

Học sinh B: Bố sợ là không. Ngôi nhà của chúng ta không đủ lớn cho nhiều người như vậy. Con có thể mời tối đa 5 người bạn.

Học sinh A: Được rồi, bố. Con sẽ chỉ mời 5 người bạn.

2.

Học sinh B: Mẹ ơi, con nhuộm tóc màu tím được không?

Học sinh A: Tại sao con muốn làm điều đó?

Học sinh B: Con nghĩ nó sẽ rất tuyệt và tất cả bạn bè của con đều làm như vậy. Con có thể làm điều đó?

Học sinh A: Mẹ sợ là không. Con còn quá trẻ để thực hiện một sự thay đổi mạnh mẽ như vậy đối với ngoại hình của mình. Thay vào đó, chúng ta có thể cân nhắc nhuộm tóc tạm thời hoặc nhuộm highlight.

Học sinh B: Được rồi, mẹ. Con hiểu.

CÂU HỎI HOT CÙNG CHỦ ĐỀ

Câu 1:
Tự luận

Everyday English

Listen and complete the conversation with the expressions in the box. Then practise it in pairs (Nghe và hoàn thành cuộc hội thoại với các từ trong hộp. Sau đó thực hành nó theo cặp)

Bài nghe:

 

 

Tiếng Anh 11 Unit 2 Communication and Culture (trang 25, 26) | Tiếng Anh 11 Global Success

Lan: Mum, (1) ____________ go to my friend's birthday party this Saturday evening?

Lan’s mother: (2) ____________. Whose birthday is it?

Lan: It’s Mai’s birthday, Mum. (3) ____________ if I stay the night at her house after the party?

Lan’s mother: Oh, (4)___________. You must come back home before 10 p.m. We're going to visit your grandparents early on Sunday morning.

Lan: OK, Mum. I'll be home before 10 p.m. then.

 


5 tháng trước 28 lượt xem
Câu 3:
Tự luận

Culture

Read the text and complete the notes. Use no more than TWO words for each gap (Đọc văn bản và hoàn thành các ghi chú. Sử dụng không quá HAI từ cho mỗi chỗ trống)

For people in most cultures, the generation gap in their family is mainly about differences in musical tastes, career choices, and lifestyles. In Asian American families, however, the process of adapting to American culture makes the generation gap wider.

Naturally, children of Asian American immigrants adapt to American culture much faster than their parents. English quickly becomes their first language. They accept American values such as individualism, freedom, honesty, and competition. They also start to follow American traditions in their daily lives.

On the other hand, many first-generation Asian American parents fail to adapt to the new culture. They continue to use their native language. They keep practising their traditional lifestyle and old culture. They often try to force their children to follow their native country’s cultural values, such as the importance of family, respect for the elders and the community.

Due to their different attitudes to the new culture, Asian American children may have cultural values different from their parents’ Asian cultural values. They may not do what their parents want them to do or what they are expected to do. As aresult, Asian American parents may fail to have their children follow the family traditional values.

Tiếng Anh 11 Unit 2 Communication and Culture (trang 25, 26) | Tiếng Anh 11 Global Success


5 tháng trước 44 lượt xem