Câu hỏi:

56 lượt xem
Tự luận

Work in pairs. Use the models in 1 to make similar conversations for these situations. One of you is Student A, the other is Student B. Use the expressions below to help you. (Làm việc theo cặp. Sử dụng các mô hình trong phần 1 để thực hiện các hội thoại tương tự cho các tình huống này. Một trong số các bạn là Học sinh A, người kia là Học sinh B. Sử dụng các biểu thức dưới đây để giúp bạn)

1. Student A is going to take an exam. Student B is expressing his/her wishes for Student A’s success.

2. Student B is not feeling well. Student A is expressing his/her wishes for Student B’s recovery.

Xem đáp án

Lời giải

Hướng dẫn giải:

1.

Student A: Hi, I'm a bit nervous about the upcoming exam.

Student B: Don't worry, you got this! I know you've been studying hard and you're well-prepared. Good luck!

Student A: Thank you! I really appreciate your support.

Student B: No problem at all. Just do your best and everything will work out.

2.

Student A: Hey, how are you feeling today?

Student B: Not too great, I'm feeling a bit sick.

Student A: I'm sorry to hear that. I hope you feel better soon.

Student B: Thanks, I appreciate it.

Student A: Is there anything I can do to help?

Student B: Just your kind words and good wishes are enough to make me feel better. Thank you.

Hướng dẫn dịch:

1.

Học sinh A: Xin chào, tôi hơi lo lắng về kỳ thi sắp tới.

Học sinh B: Đừng lo lắng, bạn đã có cái này! Tôi biết bạn đã học tập chăm chỉ và bạn đã chuẩn bị tốt. Chúc may mắn!

Học sinh A: Cảm ơn bạn! Tôi thực sự đánh giá cao sự hỗ trợ của bạn.

Học sinh B: Không có vấn đề gì cả. Chỉ cần làm hết sức mình và mọi thứ sẽ diễn ra.

2.

Học sinh A: Này, hôm nay bạn cảm thấy thế nào?

Học sinh B: Không quá tốt, tôi cảm thấy hơi ốm.

Học sinh A: Tôi rất tiếc khi nghe điều đó. Tôi hy vọng bạn sẽ sớm cảm thấy tốt hơn.

Học sinh B: Cảm ơn, tôi đánh giá cao nó.

Học sinh A: Tôi có thể giúp gì được không?

Học sinh B: Chỉ cần những lời tốt đẹp và lời chúc tốt đẹp của bạn là đủ để làm cho tôi cảm thấy tốt hơn. Cảm ơn.

CÂU HỎI HOT CÙNG CHỦ ĐỀ

Câu 1:
Tự luận

Everyday English

Expressing best wishes and responding

Listen and complete the conversations with the expressions in the box. Then practise them in pairs. (Nghe và hoàn thành các cuộc hội thoại với các biểu thức trong hộp. Sau đó thực hành chúng theo cặp)

Bài nghe:

 

A. Same to you

B. Have a great time

C. Happy New Year

D. Thanks so much

1. Nam: Hey, I heard that you‘re going on a trip to Singapore tomorrow. (1) ___________!

Mike: Yep. (2) __________.

2. Kevin: Hi, Mai. (3) __________! Wishing you a great year ahead!

Mai: Thanks, Kevin. (4) _________! Hope all your dreams come true!


5 tháng trước 31 lượt xem
Câu 3:
Tự luận

Culture

Teen independence in the US

Read the text below and complete the diagram. Use no more than THREE words for each gap. (Đọc đoạn văn dưới đây và hoàn thành sơ đồ. Sử dụng không quá BA từ cho mỗi chỗ trống)

American parents usually encourage independence in their teenage children, and it is normal for teens to want more responsibility and freedom for their choices.

American teenagers often start high school with a basic plan of classes they need to take to get a high school diploma. Some subjects like English, maths, science, or social studies are required, others can be selected. Schools also provide extracurricular activities, such as sports, clubs, and bands. American teenagers who plan to go to college study hard to get good grades. They are highly motivated and very confident, and take responsibility for their learning.

Many American teenagers have part-time jobs as they want to gain work experience and learn how to manage their money. Many teens work at fast-food restaurants and stores, or do babysitting, and dog walking for neighbours. They also volunteer at local hospitals, food banks, and old people's homes, or take part in clean-up activities to improve their neighbourhood. This community service counts towards the volunteer hours that some schools require for university admission.

The teenage years form an important period of their development that influences adult life. The main goal of this period for most American teenagers is becoming independent, and they work hard both at school and outside school to achieve this goal.

Tiếng Anh 11 Unit 8 Communication and Culture (trang 93, 94) | Tiếng Anh 11 Global Success


5 tháng trước 49 lượt xem