Câu hỏi:

24 lượt xem
Tự luận

Read the article again and decide which paragraph includes the following information. (Đọc bài viết một lần nữa và quyết định đoạn nào bao gồm các thông tin sau)

 

 

 

Paragraph

 

 

1. Creating popular topics on the Internet such as sharing postcards

 

 

A

 

 

2. Raising awareness of preserving our heritage through discussions

 

 

 

3. Organising photo competitions on social media

 

 

 

4. Setting up local historical societies to organise festivals and other events

 

 

 

5. Inviting artists to perform and teach folk singing, dancing and music

 

Xem đáp án

Lời giải

Hướng dẫn giải:

 

 

1. B

 

 

2. A

 

 

3. B

 

 

4. C

 

 

Giải thích:

 

 

1. Thông tin: They also suggested creating trending topics or challenges on social media. (Họ cũng đề xuất tạo các chủ đề hoặc thử thách theo xu hướng trên mạng xã hội.)

 

 

2. Thông tin: These groups will provide information about local heritage sites, organise special events to celebrate local festivals, and invite young people to discuss issues related to preserving the heritage. (Các nhóm này sẽ cung cấp thông tin về các di sản địa phương, tổ chức các sự kiện đặc biệt để chào mừng các lễ hội địa phương và mời những người trẻ tuổi thảo luận về các vấn đề liên quan đến bảo tồn di sản.)

 

 

3. Thông tin: They suggested using social media activities, such as photo competitions, to encourage young people to learn about our heritage sites and local traditions on important festivals. (Họ đề xuất sử dụng các hoạt động truyền thông xã hội, chẳng hạn như các cuộc thi ảnh, để khuyến khích giới trẻ tìm hiểu về các di sản và truyền thống địa phương vào các lễ hội quan trọng.)

 

 

4. Thông tin: These groups will provide information about local heritage sites, organise special events to celebrate local festivals, and invite young people to discuss issues related to preserving the heritage. (Các nhóm này sẽ cung cấp thông tin về các di sản địa phương, tổ chức các sự kiện đặc biệt để chào mừng các lễ hội địa phương và mời những người trẻ tuổi thảo luận về các vấn đề liên quan đến bảo tồn di sản.)

 

 

5. Thông tin: The artists will not only perform, but also introduce their arts and talk about how students can help promote folk culture. The clubs will organise training for students who want to learn folk songs, a traditional musical instrument, or folk dancing. (Các nghệ sĩ sẽ không chỉ biểu diễn mà còn giới thiệu nghệ thuật của họ và nói về cách học sinh có thể giúp quảng bá văn hóa dân gian. Các câu lạc bộ sẽ tổ chức đào tạo cho các học viên muốn học dân ca, 1 nhạc cụ dân tộc, dân vũ.)

 

 

Hướng dẫn dịch:

 

 

1. Tạo các chủ đề phổ biến trên Internet như chia sẻ bưu thiếp

 

 

2. Nâng cao ý thức bảo tồn di sản thông qua thảo luận

 

 

3. Tổ chức các cuộc thi ảnh trên mạng xã hội

 

 

4. Thành lập hội lịch sử địa phương để tổ chức lễ hội và các sự kiện khác

 

 

5. Mời nghệ nhân biểu diễn, truyền dạy ca, múa, nhạc dân tộc

CÂU HỎI HOT CÙNG CHỦ ĐỀ

Câu 2:
Tự luận

Read the article and circle the correct meanings of the highlighted words and phrases. (Đọc bài viết và khoanh tròn nghĩa đúng của các từ và cụm từ được đánh dấu)

PRESERVING OUR HERITAGE

Ideas from teenagers

To encourage young people to learn about and appreciate our cultural heritage, we organised an ideas competition. We invited students from across the country to send us their ideas for protecting and promoting our heritage. We have received many interesting entries. Below are the winners.

A. _________________

The idea of promoting heritage sites through social media came from a group of TIth grade students. They suggested using social media activities, such as photo competitions, to encourage young people to learn about our heritage sites and local traditions on important festivals. They also suggested creating trending topics or challenges on social media. For example, a postcard challenge will invite people to create and share unusual and exciting postcards about the heritage sites that they have visited.

B. _________________

Two 10th grade students suggested forming historical societies or local groups who have akeen interest in their history and heritage. These groups will provide information about local heritage sites, organise special events to celebrate local festivals, and invite young people to discuss issues related to preserving the heritage. This way, they will be able to give vo-ce to suggestions and solutions to problems they care about. They will feel that their voices are heard, and they can contribute to society.

C. _________________

To preserve heritage, such as traditional music and stories, a group of secondary school students proposed setting up folk clubs. The clubs will hold events for young people to experience and learn about traditional performing arts. The artists will not only perform, but also introduce their arts and talk about how students can help promote folk culture. The clubs will organise training for students who want to learn folk songs, a 1traditional musical instrument, or folk dancing.

1. appreciate

A. to recognise the good qualities of something

B. to realise that something is dangerous

C. to discuss a new idea

2. trending

A. being discussed a lot on social media

B. being forgotten by the public

C. creating and sharing information

3. give voice to

A. to take action about something

B. to listen to someone's advice

C. to express opinions about something

4. proposed

A. asked someone for information

B. suggested something as a plan or course of action

C. invited guests for an event


4 tháng trước 25 lượt xem