Câu hỏi:
35 lượt xemPronunciation
Mark the intonation in the following sentences, using (falling intonation), (rising Intonation), (level-rising intonation), or (fall-rise intonation). Then listen and check. Practise saying them in pairs. (Đánh dấu ngữ điệu trong các câu sau, sử dụng (ngữ điệu giảm), (Ngữ điệu tăng), (ngữ điệu tăng dần), hoặc (ngữ điệu tăng giảm). Sau đó nghe và kiểm tra. Thực hành nói chúng theo cặp)
Bài nghe:
1. Could you show me the way to the Museum of History?
2. What do you want to see during the festival?
3. How about going on a boat trip this weekend?
4. I want to go to a vocational school after finishing secondary school.
5. Would you like to go to the cinema with me?
6. Why don’t you join the cooking classes?
7. During my trip, I visited a historic monument, an ancient pagoda, and an old village.
8. Are you good at time management?
Lời giải
Hướng dẫn giải:
1. Could you show me the way to the Museum of History? ➚
2. What do you want to see during the festival? ➘
3. How about going on a boat trip this weekend? ➘ ➚
4. I want to go to a vocational school after finishing secondary school. ➘
5. Would you like to go to the cinema with me? ➘ ➚
6. Why don’t you join the cooking classes? ➘ ➚
7. During my trip, I visited a historic monument, an ancient pagoda, and an old village. ➚ ➚ ➘
8. Are you good at time management? ➚
Hướng dẫn dịch:
1. Bạn có thể chỉ cho tôi đường đến Bảo tàng Lịch sử được không?
2. Bạn muốn xem gì trong lễ hội?
3. Cuối tuần này đi du ngoạn bằng thuyền thì sao?
4. Học hết cấp 2 em muốn đi học nghề.
5. Bạn có muốn đi xem phim với tôi không?
6. Tại sao bạn không tham gia các lớp học nấu ăn?
7. Trong chuyến đi của mình, tôi đã đến thăm một di tích lịch sử, một ngôi chùa cổ và một ngôi làng cổ.
8. Bạn có giỏi quản lý thời gian không?