Imagine you went to an English-speaking country on vacation. Make a list of ways you used English on your vacation. Write a postcard to your friend using two or three ideas from your notes in Speaking b or your own ideas. Write 60-80 words

Sinx.edu.vn giới thiệu top 15 Đoạn văn Imagine you went to an English-speaking country on vacation. Make a list of ways you used English on your vacation. Write a postcard to your friend using two or three ideas from your notes in Speaking b or your own ideas. Write 60-80 words được biên soạn đúng cấu trúc, đặc sắc giúp các bạn ôn luyện đạt được kết quả cao trong bài thi môn Tiếng Anh.

1 34 lượt xem


Imagine you went to an English-speaking country on vacation. Write a postcard to your friend using two or three ideas from your notes in Speaking b or your own ideas

TOP 10 Imagine you went to an English-speaking country on vacation. Make a list of ways you used English on your vacation. Write a postcard to your friend using two or three ideas from your notes in Speaking b or your own ideas (siêu hay) (ảnh 1)

Shopping/ Food Travel/ Hotel Meeting people Problems
e.g. order luch e.g. buy a bus ticket e.g. on the bus e.g. got lost

Sample 1

Hi John,

I'm really enjoying myself in America. I'm practicing my English a lot and I think I'm getting better. Last week, I went to New York city. I took the bus there. At first, I was nervous speaking English, but now it's fun to use English to buy tickets and order food. I met some friendly people, and they helped me improve my speaking English. I'm coming back to Vietnam next week - I wish I could stay longer so I could practice my English more. See you soon.

Love,

Nhi

Dịch

Chào John,

Tôi thực sự đang tận hưởng cuộc sống ở Mỹ. Tôi đang luyện tập tiếng Anh rất nhiều và tôi nghĩ mình đang tiến bộ hơn. Tuần trước tôi đã đến thành phố New York. Tôi bắt xe buýt tới đó. Lúc đầu, tôi rất lo lắng khi nói tiếng Anh, nhưng bây giờ thật thú vị khi sử dụng tiếng Anh để mua vé và gọi đồ ăn. Tôi đã gặp một số người thân thiện và họ đã giúp tôi cải thiện khả năng nói tiếng Anh của mình. Tôi sẽ trở lại Việt Nam vào tuần tới - Tôi ước mình có thể ở lại lâu hơn để có thể luyện tập tiếng Anh nhiều hơn. Hẹn sớm gặp lại.

Yêu,

Nhi

Sample 2

Hi [Friend's Name],

I hope this postcard finds you well! I'm currently in Ireland, immersing myself in the rich culture and practicing my English along the way. Yesterday, I explored Dublin and used English to interact with locals at charming pubs and bustling markets. Later, I joined a guided tour of the Cliffs of Moher, where I engaged in conversations with fellow travelers from around the world. It's been an incredible journey so far, filled with language learning and unforgettable experiences. Can't wait to catch up with you soon!

Best wishes,

[Your Name]

Dịch

Xin chào [Tên bạn bè],

Tôi hy vọng tấm bưu thiếp này sẽ đến được với bạn! Tôi hiện đang ở Ireland, hòa mình vào nền văn hóa phong phú và thực hành tiếng Anh trên đường đi. Hôm qua, tôi đã khám phá Dublin và sử dụng tiếng Anh để giao lưu với người dân địa phương tại những quán rượu quyến rũ và những khu chợ nhộn nhịp. Sau đó, tôi tham gia một chuyến tham quan có hướng dẫn đến Vách đá Moher, nơi tôi trò chuyện với những người bạn đồng hành từ khắp nơi trên thế giới. Cho đến nay, đó là một hành trình đáng kinh ngạc, tràn ngập việc học ngôn ngữ và những trải nghiệm khó quên. Mong sớm được gặp bạn!

Lời chúc tốt nhất,

[Tên của bạn]

TOP 10 Imagine you went to an English-speaking country on vacation. Make a list of ways you used English on your vacation. Write a postcard to your friend using two or three ideas from your notes in Speaking b or your own ideas (siêu hay) (ảnh 1)

Sample 3

Hi [Friend's Name],

Greetings from my vacation in England! I'm having a blast practicing my English here. Yesterday, I explored London and used English to ask for directions and order food at a local pub. It felt a bit nerve-wracking at first, but now I'm getting more confident with each conversation. I even struck up a chat with some friendly locals, which has been a great way to improve my speaking skills. Can't wait to share more stories when I'm back!

Best,

[Your Name]

Dịch

Xin chào [Tên bạn bè],

Chúc mừng kỳ nghỉ của tôi ở Anh! Tôi đang rất vui khi luyện tập tiếng Anh ở đây. Hôm qua, tôi đã khám phá London và sử dụng tiếng Anh để hỏi đường và gọi đồ ăn tại một quán rượu địa phương. Lúc đầu tôi thấy hơi lo lắng nhưng giờ tôi đã tự tin hơn trong mỗi cuộc trò chuyện. Tôi thậm chí còn bắt chuyện với một số người dân địa phương thân thiện, đó là một cách tuyệt vời để cải thiện kỹ năng nói của tôi. Rất mong được chia sẻ thêm những câu chuyện khi tôi trở lại!

Tốt nhất,

[Tên của bạn]

Sample 4

Hi [Friend's Name],

I'm having a fantastic time in Canada! While exploring Toronto, I used English to order poutine at a local diner and to ask for recommendations from friendly locals. Yesterday, I visited Niagara Falls and practiced my English with fellow tourists. It's been such a rewarding experience, and I'm grateful for the opportunity to improve my language skills while enjoying this beautiful country. Can't wait to share more stories with you soon!

Warm regards,

[Your Name]

Dịch

Xin chào [Tên bạn bè],

Tôi đang có khoảng thời gian tuyệt vời ở Canada! Trong khi khám phá Toronto, tôi đã sử dụng tiếng Anh để gọi món poutine tại một quán ăn địa phương và xin lời giới thiệu từ những người dân địa phương thân thiện. Hôm qua, tôi đã đến thăm Thác Niagara và luyện tập tiếng Anh với những người bạn du lịch. Đó thực sự là một trải nghiệm bổ ích và tôi rất biết ơn vì có cơ hội cải thiện kỹ năng ngôn ngữ của mình khi tận hưởng đất nước xinh đẹp này. Rất mong sớm được chia sẻ thêm nhiều câu chuyện với bạn!

Trân trọng kính chào,

[Tên của bạn]

TOP 10 Imagine you went to an English-speaking country on vacation. Make a list of ways you used English on your vacation. Write a postcard to your friend using two or three ideas from your notes in Speaking b or your own ideas (siêu hay) (ảnh 1)

Sample 5

Hey [Friend's Name],

Sending sunny greetings from Australia! I've been practicing my English a lot during this trip. At the beach, I chatted with surfers and learned some new slang words. Then, I used English to book tickets for a wildlife tour, where I saw kangaroos and koalas up close! It's been an amazing experience, and I'm feeling more confident in my English skills every day. Can't wait to catch up and share more about my adventures!

Cheers,

[Your Name]

Dịch

Này [Tên bạn bè],

Gửi lời chào đầy nắng từ nước Úc! Tôi đã thực hành tiếng Anh của mình rất nhiều trong chuyến đi này. Ở bãi biển, tôi trò chuyện với những người lướt sóng và học được một số từ lóng mới. Sau đó, tôi sử dụng tiếng Anh để đặt vé tham quan chuyến tham quan động vật hoang dã, nơi tôi được nhìn thấy những chú chuột túi và gấu túi ở cự ly gần! Đó là một trải nghiệm tuyệt vời và tôi cảm thấy tự tin hơn vào kỹ năng tiếng Anh của mình mỗi ngày. Rất mong được theo dõi và chia sẻ thêm về những cuộc phiêu lưu của tôi!

Chúc mừng,

[Tên của bạn]

1 34 lượt xem